XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Hamleten, nolanahi ere, maisu moral antzatsua agertu ei da.
Dena bat jota, Shaftesburyren estetika, Fechnerrek berriki
Askoz gehiago oinarritua presuposatu metafisikoetan, neoplatonismotik eratorrietan, gustu ziurrean eta inpartzialki aztertzailean baino.
Hortik haren Christopher Wren arkitekto handiaren aurkako borroka, honen obra jenialenaren gaitziritzia, Londresko San Paul eliza, osoki
Pintura, Shaftesburyk ia irakaspide moralerako medio bezala bakarrik estimatzen zuen.
Zentzuak limurtzea, garrazki debekatzen dio.
Inoiz ez omen da gehiago bere izaeratik urruntzen, Napolin idatzi artikuluetako batean hala dio, xarma koloristiko bidez eragikor izan nahi duenean baino; eta nolanahi ere koloreak ahalik gutxiena nabarmentzea omen da beti hoberena, oin-oharrak gaineratzen duenez.
Tarteka, gero, egiazko pionero gogoetak argitzen dira,
Shaftesburyren idazkietako estiloa, haren jiteko urguritasun eta martinpuntxo, goitasun eta pedanteriazko nahasketaren ispilu zintzoa da.
Shaftesbury langile kontzientziatsu extua da eta limaketan eta birreraketan nekaezina.
Badakigu lehendik,
British Museum-en gordetzen diren haren eskuizkribuek franko zuzenketa ageri dute.